Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar

Expositie Larense modeltekenclub

Kortenhoef

De Oude School
Kortenhoefsedijk 145
1241 LX Kortenhoef
Plan je route

Meer informatie

Op 6 en 7 april opent de Oude School te Kortenhoef zijn deuren voor een groepsexpositie van leden van Modeltekenclub Hamdorff te Laren. De feestelijke opening, zaterdag 6 april om 10.30, zal worden verricht door beeldend kunstenaar Hans Almekinders.

Modeltekenclub Hamdorff werd in 1950 opgericht in kunstenaarsdorp Laren. Op de zolder van Hotel Hamdorff kwamen vele gerenommeerde kunstenaars uit het Gooi wekelijks bijeen om naar model te tekenen. Onder andere Jan den Hengst, Rudolf Bonnet en Flip Hamers (1909-1995) maakten vanaf het begin deel uit van deze tekenclub. Flip Hamers was een bekend kunstenaar uit Kortenhoef. Het Kortenhoefse plassengebied, verre landen, portret en naaktmodel, behoorden tot de favoriete onderwerpen van deze veelzijdige kunstenaar. Veel van zijn modeltekeningen werden bij Hamdorff gemaakt. Het is welhaast een eerbetoon aan dit belangrijke Hamdorff-lid, om in zijn geliefde Kortenhoef te exposeren met de bijna 75-jarige tekenclub, die hiermee bewijst nog steeds zeer aktief te zijn. Nieuwe, jonge leden geven weer fris élan aan deze gerenommeerde kunstenaarsvereniging, waarbij men elkaar inspireert en stimuleert.

De exposanten laten in deze tentoonstelling niet alleen werk zien, gemaakt op de wekelijkse modeltekensessies, maar ook eigen producties, met een grote variatie in alle denkbare materialen en kunstvormen. Tevens bestaat de mogelijkheid om de tentoongestelde
kunstwerken te kopen.

• Gratis