Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar

Openingsconcert Piano Festival

Naarden

Het openingsconcert van het Naarden International Piano Festival vindt traditioneel plaats in de Grote Kerk in Naarden. En net zo traditioneel speelt artistiek leider Nino Gvetadze een hoofdrol in dit concert.

Ze begint met een arrangement door Liszt van de Sarabande & Chaconne uit Handel’s opera Almira voor piano solo. Vervolgens klinkt het 11de strijkkwartet van Beethoven uit 1810 gespeeld door het Ruysdael Kwartet, dat al meer dan 25 jaar tot de top van de Nederlandse strijkkwartetten behoort. Aangevuld met contrabassiste Ying Lai Green begeleiden zij ook Mozarts pianoconcert nr. 20 in d, K.466 dat hij in 1785 in Wenen schreef en daar zelf ook in première bracht. Een concert om niet te missen!

• € 35,00