Kasteel-Museum Sypesteyn is een van de jongste kastelen van Nederland. Rond 1900 liet jonkheer Henri van Sypesteyn (1857-1937) het slot bouwen op de fundamenten van oudere gebouwen, als huis voor zijn verzamelingen. Tegenwoordig vind je hier alles voor een verrassend dagje cultuur snuiven.

Kasteeltuin
De kasteeltuinen met hun oude rozensoorten en bijzondere bomen en struiken zijn een eerbetoon aan de oude Nederlandse tuinkunst. Ieder voorjaar is de tuin schitterend rijk aan duizenden bloeiende stinzen. Maak een heerlijke wandeling door de tuin en pak een koffie met taartje op het terras.

Tip: wist je dat je zelfs een complete mand kunt bestellen, voor een picknick in de kasteeltuin?

Museumcollectie
De inrichting van het kasteel is gr…

Kasteeltuin

Museumcollectie
De inrichting van het kasteel is grotendeels intact gebleven en kamer na kamer ontdek je de mooiste objecten. Geniet in het kasteel van de collectie 18e-eeuwse familieportretten en het Hollandse porselein, klokken, Delfts aardewerk, terracotta beelden, Oosters porselein, zilver, bijzonder glaswerk en lakwerk. Tijdens een rondleiding duik je in het verhaal van het kasteel en de bijzondere verzamelingen.

Collectieportal Gooi & Vecht
Verken online de collectie van Kasteel-Museum Sypesteyn en andere musea in Gooi & Vecht via het Collectieportal Gooi & Vecht. Struin door topstukken en minder bekende pareltjes en laat je inspireren voor je volgende museumbezoek. Luister naar de Gooise Museumschatten-podcast en ontdek de verhalen achter de objecten, verteld door museumprofessionals.

• Elke maandag gesloten
  • Elke dinsdag gesloten
  • Elke woensdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke donderdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke vrijdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke zaterdag 11.00 - 17.00 uur
  • Elke zondag 11.00 - 17.00 uur
  • Vanaf 29 maart (paasweekend) is het kasteel weer geopend. Kijk voor de tuinopenstellingen in het voorjaar in de UITagenda op visitgooivecht.nl.

Toegankelijkheid van deze locatie

• Toelichting prijs: Kasteel-Museum + Tuin:
    Volwassenen (v.a. 13 jaar) €15,00
    Kinderen 6 t/m 12 jaar: €7,50
    Kinderen t/m 5 jaar: gratis

Toegang alleen Historische Tuin:
    Volwassenen (v.a. 13 jaar) €5.00
    Kinderen t/m 12 jaar: gratis

Museumkaart, Vereniging Rembrandt en ICOM, Vrienden van Sypesteyn: gratis

Bij tentoonstellingen en exposities kunnen de toegangsprijzen afwijken. Ook kan er een toeslag gevraagd worden voor Museumkaarthouders, leden van de Vereniging Rembrandt, ICOM en de Vrienden van Sypesteyn.

Neem alvast een kijkje