Sorry, deze activiteit is niet meer beschikbaar

Chekhov Pianotrio

Nederhorst den Berg

Het Jagthuis
Middenweg 88
1394 AM Nederhorst den Berg
Plan je route

Meer over dit concert

Chekhov Pianotrio

Hoeveel toneelspel en kamermuziek met elkaar gemeen hebben, toont het Chekhov Pianotrio. De drie leden van het trio vinden inspiratie voor het spelen van kamermuziek in het toneelspel: een voortdurende zoektocht naar karakters en interpretatie van de verschillende rollen in het ensemble. Met deze communicatieve aanpak bereiken de Nederlandse violiste Emma Rhebergen, de Amerikaanse celliste Anna Litvinenko en de Belgische pianiste Fem Devos sinds 2016 het publiek.

Op het programma in het Jagthuis werken van Martinu, Turina en Dvorak. Op un…

Op het programma in het Jagthuis werken van Martinu, Turina en Dvorak. Op unieke wijze verweven deze componisten hun klassieke opleiding met de volksmuziek waarmee ze opgroeiden en geven zij ons zo een kijkje in hun cultuur. Dvoraks beroemde Dumky Trio toont diepte, schoonheid en uitbundigheid in zes dumka’s, een slavisch woord dat verwijst naar een gezongen epos of ballade. Martinu deelt in de vijf Bergerettes een meer rustieke, speelse en pittoreske herinnering aan zijn Tsjechische afkomst. Turina, die dan juist bekend stond om zijn voorkeur voor traditionele vormen van westerse muziek, ontkomt in zijn tweede pianotrio toch ook niet aan zijn Sevilliaanse wortels, met zijn majestueuze lijnen, kleurrijke harmonieën en dynamische texturen en ritmes.

Reserveren via de website www.jagthuis.nl, per email via stal@jagthuis.nl of telefonisch 0294-252609.

Prijzen

• € 20,00